The living museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van teun Hollander - WaarBenJij.nu The living museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van teun Hollander - WaarBenJij.nu

The living museum

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg teun

28 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is hier nuzaterdag ochtend en het programma zit erop. Ik heb nog veel mooie dingen gezien en indrukwekkende verhalen gehoord. Waar ik graagnog iets over wil zeggen is het living museum.

Dit is een 'psychiatrische instelling' waar mensen totaal niet met hun diagnose bezig zijn, maar gewoon aan de slag gaan. In dit geval dus met kunst.

Dit gebeuren wordt gerund door een psychiater die eigenlijk niet veel anders doet dan tentoonstellingen regelen, zlef kunst maken etc. Dit is ook gelijk de kracht van het hele gebeuren. Patienten zijn hier artiesten en daarmee weer gewoon mensen. Niet hun ziekte of hun diagnose

De kunst die hier hangt, daar sla je stijl van achterover. Dit was veel mooier dan van menig museumwaar ik geweest ben.


http://en.wikipedia.org/wiki/The_Living_Museum


Als je De link volgt kun je al vast wat fotos zien, maar ik zal morgen als ik thuis ben ook weer fotos plaatsen.

Voor een uitgebreid verslag van de meeste dingen die ik heb gedaan kun je kijken op:
Www.dirkdenhollander.waarbenjij.nu

Ik heb nu nog een paar vrije uurtjes in new york (voor het eerst deze reis) dus ga nog even central parc verkennen.

Voor iedereen dies mijn verslagen gelezen heeft bedankt, en tot volgende week.

Mzzls

Teun

  • 29 Januari 2012 - 14:59

    Hanneke:

    Super om de foto's erbij te zien!! Tot morgen!!

  • 31 Januari 2012 - 21:24

    Janneke:

    Hoi Teun,

    Super leuk je verhalen, zo te horen een leerzame en uitdagende trip geweest!! Ben benieuwd alle verhalen in het echt te horen, dus hoop snel je enthausiaste belevingen van jou zelf te horen!

    Tot snel op het werk

    Groetjes Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

teun

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 60945

Voorgaande reizen:

21 November 2018 - 28 Mei 2019

Azië / Asia

01 April 2017 - 08 April 2017

Learning experience: Now we're talking.

21 Oktober 2013 - 20 April 2014

el cono sur

21 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Amerika!

21 Oktober 2008 - 21 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: