Aankomst - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van teun Hollander - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van teun Hollander - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg teun

21 Januari 2012 | Verenigde Staten, Lawrence

Hoi peeps,

Jullie zullen wel uitermate blij zijn om te horen dat ik veilig ben aangekomen ;)

Na een bescheiden reisje van 22 uur, een verassend degelijke vliegtuigmaaltijd (risotto met spinazie en kip), mijn eerste Amerikaanse hamburger en een uur vertraging vanwege een tornado, heb ik mijn hotelkamer mogen aanschouwen. Waar een heus woongedeelte in staat, 2 kingsize bedden 2 tv's en een ruime badkamer!

Vannacht dus even lekker uitslapen en morgen hebben we de enige vrij dag van de reis en kunnen we dus even relaxen en op het gemak het programma doornemen.

Voor maandag betekent dit dat we naar de universiteit van Kansas gaan voor een ontmoeting met Rick Goscha. één van de ontwikkelaars van het strengthsmodel.

Omdat ik jullie niet lastig wil vallen met hele lappen tekst en ik eigenlijk nog niks zinnigs te melden heb, heb ik alleen een kort stukje info opgezocht over deze Rick en het strengths model:

What is the Strengths Based Recovery Principle?

The strengths model posits that all people have goals, talents and confidences. All environments contain
resources, people and opportunities. This model is about providing new perceptions in relation to those
factors that affect a person’s life and the methods by which these can be altered and resources can be
accessed. There are four types of strengths: personal attributes talents and skills, environmental,
interest and aspirations. Workshops and trainings that help to promote this within an individual is
considered strengths based. It would not be an assessment tool that a clinician learns to use to gather
information.

Strengths Model: Case Management with People with Psychiatric Disabilities
Charles Rapp and Richard Goscha

Maandag avond (voor jullie maandag nacht) heb ik hopelijk nog wat meer informatiefs te melden,

mzzls

  • 22 Januari 2012 - 09:20

    Jessy:

    Inderdaad erg fijn om te weten dat je veilig bent aangekomen.
    Werk ze en enjoy!

    Grtz Jessy

  • 22 Januari 2012 - 14:53

    Claudia:

    Veel succes deze week. Fijn dat je goed ben aangekomen. Gr. Claudia

  • 23 Januari 2012 - 20:35

    Wieke:

    have fun over there!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

teun

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 60947

Voorgaande reizen:

21 November 2018 - 28 Mei 2019

Azië / Asia

01 April 2017 - 08 April 2017

Learning experience: Now we're talking.

21 Oktober 2013 - 20 April 2014

el cono sur

21 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Amerika!

21 Oktober 2008 - 21 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: