plotseling lang verwacht / suddenly long expected - Reisverslag uit Helmond, Nederland van teun Hollander - WaarBenJij.nu plotseling lang verwacht / suddenly long expected - Reisverslag uit Helmond, Nederland van teun Hollander - WaarBenJij.nu

plotseling lang verwacht / suddenly long expected

Door: Teun den Hollander

Blijf op de hoogte en volg teun

21 November 2018 | Nederland, Helmond

Plotseling langverwacht:
4,5 jaar heb ik gewacht tot ik weer op reis kon en dan ineens is het moment daar dat ik op het punt sta van vertrekken. Meer nog dan vorige keren heb ik doorgewerkt en ben ik met mijn hoofd in Nederland geweest en niet al op reis. Deels omdat ik de afgelopen tijd mooie dingen heb mogen doen op mijn werk, maar deels ook omdat de spanning die ik voel als ik nadenk over mijn reis, nog net zo groot is als toen ik de eerste keer vertrok. Ja ik ga naar Thailand en heb een hostel geboekt, maar daarna…. ik heb geen idee waar ik terecht ga komen en wat ik ga doen.

Op het moment van schrijven zit net mijn laatste werkdag erop, heb ik op het werk afscheid genomen en ga ik zo nog even mijn broer bezoeken die ik al te lang niet meer gezien heb. Dan maar hopen dat ik een beetje goed slaap zodat ik morgen fit aan de dag kan beginnen. Om 09.00 pak ik de trein naar Schiphol om via Moskou dan naar Bangkok te vliegen. Daar kom ik donderdag om 08.00u lokale tijd aan. Daarna begint het grote avontuur. Buiten mijn eerste 2 nachten in Bangkok heb ik nog niks geboekt en dus ook geen idee waar ik heen ga. Wel weet ik dat Coen een van mijn goede vrienden over een maand langs komt dus dat ik dan weer in Bangkok dien te zijn.

Mijn plan voor deze reis is in ieder geval om te improviseren. Mijn ervaring is dat de mooiste momenten komen wanneer je je me kunt laten voeren in het moment. Mee kunt gaan met de mensen die je tegen komt en vooral je hart kunt volgen en te zien waar je terecht komt. Natuurlijk heb ik een aantal zaken die ik graag zou willen zien en doen. De jungle en duiken in Thailand, de Chinese muur, de Ankor watt tempels en killing fields in Cambodja, uitgestrekte velden in Mongolië en het Kaukasus gebergte in Rusland. Maar het zou zomaar kunnen dat ik geheel de andere kant op ga, afhankelijk van hoe de reis verloopt.

Maar buiten het zien van mooie steden prachtige natuur en het ontmoeten van mensen met een bijzondere kijk op de wereld wordt het ook een spirituele reis. Ik heb mezelf de afgelopen jaren veel doelen gesteld en veel doelen gehaald ook, maar de komende 6 maanden wil ik ook gebruiken als een moment van bezinning. Vragen over wat ik wil qua werk, investeren in mijn ontwikkeling etc. Over ongerealiseerde dromen zoals verhuizen naar het buitenland of het vinden van de ‘ware liefde’. Mijn reis naar Azië komt niet alleen op het juiste moment voor dit soort (en andere existentiële) vragen, maar gaat ook naar de juiste plek. Ik hoop mezelf ook onder te dompelen in Oosterse wijsheden, boeddhistische cultuur en andere denk en zienswijze om mij met inspiratie te vervullen. In dat kader heb ik me ook voorgenomen om een tijdje in een stilte klooster te gaan mediteren in een poging om nieuwe ervaringen op te doen en te leren. Dit alles maakt deze reis voor mij nog onvoorspelbaarder dan voorgaande reizen. Mogelijk dat ik daarom de spanning nog steeds zo voel als de eerste keer dat ik vertrok, ik het liefste mijn kop in het zand stak en deze langverwachte reis toch zo plotseling voor mijn neus stond.

Ik ga proberen om jullie deze reis met mij mee te laten maken via deze blog en de foto’s die ik zal uploaden. Iedereen bedankt voor het lezen en het is altijd leuk als mensen een reactie achter laten!
__________________________________________________________

4,5 years have I been waiting to be able to travel again, and then suddenly the moment of departure is there. More than previous times I have kept working and have been in the Netherlands with my head instead of dreaming about my journey. In party this is because I have been allowed to do things which I’m passionate about, but in part it’s also because of the nerves I feel when I think about this trip. The tension is still just as big as when I left the first time. Yes I’m going to Thailand and yes I’ve book a hostel for the first few nights but after that…. I have no idea where I’m going to be or what I’m going to do.

At the moment of writing my last day of work has just finished, I have said my goodbyes and am going to visit my brother which I haven’t seen for too long. After that it’s hoping that I will sleep well enough so I can start the day rested. At 09.00 O clock I will take the train to Schiphol in order to fly to Bangkok via Moscow. I will arrive at 0.800u local time and then the big adventure begins. Besides my first two nights I haven’t booked anything, so I have no idea what awaits me. I do know that Coen, one of my dear friends comes by in a month so I will be back in Bangkok by then.

My primary plan for this trip is to improvise. My experience so far has been that the best moment come when you get swept away by them. When you can join the people that you meet on the spot and that you can follow your heart and see where it leads you. Ofcourse I have a number of things I would like to see like the jungle in Thailand and a diving trip there, the Chinese wall, the Ankor watt temples and the killing fields in Cambodia, the stretched out plains in Mongolia and the Caucasus mountains in Russia. But it could very well be that I decide to completely go in a different direction. Depending on how the journey goes.

But besides seeing the beautiful cities, serene nature and meeting people with a special view of the world my journey will also be a spiritual one. These past few years I have set myself many goals and achieved a lot of them, but the next 6 months will also be about reflecting on my life. Questions about my working future, investing in my own development, about my yet unrealised dreams like moving abroad or finding ‘true’ love. So my trip to Asia comes not only at the right time but also goes to the right place for these (and other) kind of existential questions. I hope to immerse myself in Asian wisdom a Buddhist culture and generally different views and thoughts about the world in order to be inspired. To enhance this experience I intent to spend some time in a silent monastery to meditate, experience and learn new things. All of this makes my trip even more unpredictable than previous ones. It maybe this which causes the tension I feel when thinking about my journey and that I would mostly like to stick my head in the sand and pretend it’s not there and which cause the long expected trip to come so suddenly.
I will try to keep everyone posted about my trip with this blog and the photo’s that I will upload. Thanks to everyone who read this and it’s always nice if you leave a reaction.

  • 21 November 2018 - 12:49

    Anke:

    Lieve Teun,

    Een hele mooie reis gewenst met heel veel bezinning, avonturen en verbinding met jezelf. Veel overgave gegund aan alle mooie dingen die op jouw pad gaan komen!

    Liefs, Anke

  • 21 November 2018 - 16:26

    Lindie:

    Hey Teun, blijkbaar stond ik nog aangemeld voor het ontvangen van nieuwe reacties op jouw blog. Wat leuk om via deze weg te horen dat je weer een nieuw avontuur aangaat! Geniet van alles wat op je pad komt! Liefs Lindie

  • 22 November 2018 - 03:49

    Ria:

    Een mooi verhaal. Ja de ontdekkingsreis naar jezelf in stilte is denk ik heel spannend. In de ratrace van alle dag komen we daar nooit aan, we rennen langs de ingang heen. Ik ga je volgen op je reis. Ik denk dat ik stiekum in mijn hoofd soms een eindje met je meereis en ga genieten.

  • 22 November 2018 - 03:55

    Frans V ;-):

    Yo Teun, dat is een super vooruitzicht. De wijze waarop je het beschrijft, is al inspirerend. Vooral ook heel veel plezier toegewenst!

  • 22 November 2018 - 04:09

    Hanneke S:

    Joehoe! Super spannend! Heel gaaf dat je dit toch maar weer 'gewoon' gaat doen he. Geniet ervan Teun. Ik lees met je mee. Goede reis.

  • 22 November 2018 - 17:27

    Peter:

    Geniet ervan!

  • 23 November 2018 - 20:29

    Jolijn:

    Lieve Teun,

    Heel veel genieten daar! Wij lezen jouw blog graag en kijken ook iedere keer uit naar de foto's.

    Liefs van ons viertjes

  • 24 November 2018 - 07:01

    Jonny :

    Ha Teuntjes,

    Stilte voor de storm midden in Bangcock. Teun pas op voor het aapje uit de film Hangover. Dit brutaal aapje resideert in de wijk van jouw hostel.
    Doei Teuntjes ik volg wel.

  • 24 November 2018 - 18:16

    Marcella:

    Heeee Teun....
    Mooi verslag, mooi Thailand, prachtige reis.
    Ik lees je verslag graag en volg ook alle foto's.
    Verhuizen naar het Buitenland....? Tja wat zal ik daar nou is even opzeggen :)

    Hele fijne tijd, marcella

  • 24 November 2018 - 22:14

    Wieke:

    Hey teun!

    Fantastisch dat je weer een half jaar op reis gaat! Wat heb ik zin om jouw verhalen de komende tijd te lezen/ volgen! Ik ga er van genieten!!!!
    xxx Wieke

  • 09 December 2018 - 11:12

    Chantal:

    Wauwie!!!!
    Follow your dream!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

teun

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 60942

Voorgaande reizen:

21 November 2018 - 28 Mei 2019

Azië / Asia

01 April 2017 - 08 April 2017

Learning experience: Now we're talking.

21 Oktober 2013 - 20 April 2014

el cono sur

21 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Amerika!

21 Oktober 2008 - 21 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: